28 sep

Glutenvrije vakantie Calpe

animaatjes-zomer-04051

Dit jaar besloten om eens te vliegen naar ons geliefd vakantieadres in Spanje om te kijken of dit beter bevalt dan de lange reis met de auto.

In het vliegtuig snel de boekjes nagekeken of er ook wat glutenvrij te eten was, ook al had ik zelf al wat bij me maar misschien voor de volgende keer.

2015-09-19 22.20.29                 2015-09-19 22.20.14

Er was dus wel wat te koop tijdens onze vlucht en ook nog iets wat ik erg lekker vind.

In Alicante aangekomen zijn we met de bus naar ons appartement gebracht, de reisleidster vertelde dat het voor haar ook beter was om glutenvrij te eten omdat haar buik dan rustiger was. Ze vertelde dat er in Calpe ook een Mc Donalds is, dat was goed nieuws omdat we eerder naar Albir gingen wanneer ik een keer zin had om wat van de Mac te eten.

We kwamen mooi op tijd aan in ons appartement zodat we alles rustig konden bekijken, eerst alles nagekeken hoe schoon alles was, dat was het zeker niet. Maar goed boodschappen halen was zo gebeurd want er waren twee grote supermarkten op loopafstand en ik had erg veel zin in pizza wat we natuurlijk ook kochten omdat we deze in Nederland niet konden kopen. De pizza van Consum de was niet lekker en bleef ook vastzitten in de oven, deze kopen we dus nooit weer, de Mercadona pizza blijft heerlijk en niet duur. We zagen daar ook dat er kipnuggets te koop waren, die hebben we natuurlijk ook een keer gegeten. We waren allebei niet erg fit, wat nog een paar dagen heeft geduurd, de thuisblijvers hadden er overigens ook last van, dus kwam het niet van het eten of het water in Spanje.

Eerst hebben we de oven schoongemaakt en alle bestek afgewassen want dat was niet schoon.

De eerste avond zijn we naar restaurant Por Que No gelopen om Barbara te begroeten,  ze  wist niet dat we naar Spanje zouden komen dus een leuke verrassing, later in de week hebben we er uiteraard gegeten,  ook een keer bij restaurant/cocktailbar Coconuts waar een Belg op zit en hij bereid zelf het glutenvrije eten, heerlijk om zo te mogen genieten. Ook bij de Mac en een plaatselijk restaurant waar we ook de laatste dag hebben gegeten omdat het zo lekker dicht bij was en niet duur.

Glutenvrije Hamburger bij Mc Donalds Spanje

Glutenvrije hamburger bij MC Donalds in Spanje

2015-09-10 18.12.21                 2015-09-13 18.10.41

We dronken koffie bij Hijos waar je heerlijk kon zitten. De vrouw en dochter hebben ook allebei coeliakie en wisten dus heel veel te vertellen wat er allemaal te koop was in de supermarkten en waar je lekker kon eten. Uiteraard hadden ze het zelf ook erg goed voor elkaar wat ik erg leuk vond.

2015-09-10 21.37.40                                              2015-09-10 21.32.27

In Calpe zelf zagen we een Italiaans restaurant waar je glutenvrije pasta en pizza kon eten, helaas hadden we te weinig tijd, we komen er vast en zeker een keer eten als we weer in Calpe zijn, een prachtige plaats waar je nog rustig op strand kan liggen of zitten, omdat het niet zo erg groot is.